Organizator:

Łukasz Wysokiński, InPost Fulfillment

Podziel się

Cieszę się ogromnie, że mogłem wziąć udział w bardzo ciekawej dyskusji na temat fulfillmentu w ramach konferencji Smart Warehouse na poznańskich targach MODERNLOG. Była to idealna okazja, aby wymienić się spostrzeżeniami na ten obszar logistyki z praktykami działającymi w jednej branży. Z naszej dyskusji wynikało jasno, że fulfillment to coś więcej niż tylko logistyka. To też cały szereg działań wspierających sprzedaż e-commerce.

W centrum nowoczesnego fulfillmentu musi znaleźć się cały obszar customer service i budowanie odpowiedniej ścieżki zakupowej klienta. Ogromną wartością istotną z punktu widzenia merchanta jest także możliwość zarządzania swoim towarem i wysyłkami z punktu widzenia spójnego logistycznego Control Tower. Ważne jest także dobre skomunikowanie technologiczne z procesami operacyjnymi dla jak najlepszego funkcjonowania nowoczesnych magazynów zmierzających w kierunku coraz większej automatyzacji. Krytyczne znaczenie logistyczne ma też sprawna obsługa zwrotów oraz podążanie za trendami konsumenckimi, takimi jak automatyzacja ekologiczne opakowania.

Podczas dyskusji doszliśmy do wspólnego wniosku, że choć fulfillment nie jest dla każdego (to idealna opcja w momencie skalowania biznesu lub nabierania rozpędu w kierunku sprzedaży cross-border) to jego rozwój musi opierać podążać za oczekiwaniami rynku. Rynek tymczasem podąża za oczekiwaniami konsumenta, który chce dostać swoją paczkę tak szybko jak to możliwe, w takiej formie jaka odpowiada mu najbardziej.

Tym samym dochodzimy do stwierdzenia, pod którym mogliśmy się podczas panelu podpisać wspólnie – skrót FF oznacza zarówno Fulfillment, jak i Full Flexibility. Te określenia powinny zawsze iść w parze, dając szereg wartości dodanych zarówno dla merchanta, jak i klienta końcowego. To właśnie przyświeca nam na co dzień w InPost Fulfillment!

Dziękuję ogromnie za możliwość wzięcia udziału zarówno w panelu, jak i w ramach wystąpienia, podczas którego wraz z Łukaszem Boguszewskim, Dyrektorem Logistyki Modivo S.A., mogliśmy przedstawić case study naszej współpracy. Konferencja była świetnym sposobem na spotkanie w gronie pasjonatów logistyki i magazynowania. Mamy nadzieję wrócić w przyszłości na targi MODERNLOG z kolejnymi innowacyjnymi projektami logistycznymi!

Łukasz Wysokiński

Dyrektor Zarządzający, InPost Fulfillment